Joshua og Nyirambere fra Uganda får post

Billede kredit
Foto: Emmanuel Museruka

En stor pakke med breve

Joshua kommer hjem fra arbejdet i marken. Der er kommet en stor kasse til Joshua. Kassen er fyldt med tegninger og breve fra danske børn. Alle brevene er til Joshua.

Han kigger på de mange breve og tegninger. Joshua synes, det er nogle søde ting, de danske børn skriver til ham. Det er næsten som om, alle børnene fra Danmark besøger ham i Uganda. I aften vil Joshua skrive et brev til de danske børn. Læs brevet her.

I kassen er der også en LæseRaket om Uganda. Den er Joshua selv med i. Det er sjovt at se sig selv i en bog.

Joshua hjælper sin bedstemor i marken og derhjemme. Hans skole er nemlig lukket lige nu. Det er fordi, der er corona i Uganda. Nogle gange får Joshua nogle skoleopgaver fra skolens lærer. Han spiller også lawic med sine venner, når der er tid til det.

Billede
Foto: Stella Nassolo
Billede kredit
Foto: Stella Nassolo

Nyirambere er stolt

Nyirambere har fået en stor pakke med breve og tegninger. De er fra danske børn. Alle brevene og tegningerne er til Nyirambere. Hun er meget glad for dem. Nyirambere synes, at de danske børn er gode til at skrive.

I pakken var der også en LæseRaket om Uganda. Nyirambere finder sig selv i bogen. Hun er stolt af at være med i LæseRaketten om Uganda, og hun glæder sig til give nogle af bøgerne til sine venner.

Mens skolerne har været lukket i Uganda, er der sket en stor forandring i Nyiramberes liv. Det kan du læse om i LæseRaketten 2021.

Se i videoen, hvordan det var, da Joshua fik post fra Danmark.

Video credit
Video: Emmanuel Museruka og Anna-Sofie Christensen