Post til Liseth og Luis Alfredo

06.07.2023
Liseth og Yuri. Foto: Damary Vargas Chonono, Oxfam
Yuri og Liseth i El Sena. Foto: Damary Vargas Chonono, Oxfam

”Vi har fået breve fra Danmark. De er så flotte,” siger Liseth mens hun kigger rundt på alle de tegninger og postkort, hun har fået i en stor pakke.

Brevene er fra danske elever. Al posten ligger spredt ud på et bord foran Liseth og hendes ven Yuri. De er i gang med at åbne og læse dem alle sammen.

"Jeg kan især godt lide tegningerne," siger Liseth. "Eleverne i Danmark skal bare skrive mig. Jeg læser det hele."

I pakken sammen med posten var der også LæseRaketten om Bolivia på spansk. Liseths mor synes, at bogen og historien om Liseth er meget smuk. Hele familien blev glade, da de læste den.

Luis Alfredo i Bolivia. Foto: Marcela Yanet Ramos Salinas, Oxfam
Luis Alfredo i Riberalta, Bolivia. Foto: Marcela Yanet Ramos Salinas, Oxfam
Post fra Danmark

I Riberalta sidder Luis Alfredo i sin klasse og følger med i undervisningen, da der kommer en kvinde på besøg med post fra Danmark.

Den store konvolut er til Luis Alfredo. Han bliver meget overrasket og glad. Han har fået post før i sit liv men kun fra sin egen familie. ”Jeg blev meget rørt og fik lyst til at læse alle brevene med det samme,” fortælle han, mens han deler brevene ud i klassen, så de andre elever også kan læse hans post.

”Jeg vil gerne sige tusind tak til de danske elever. Jeg ville ønske, jeg kunne svare jer alle sammen,” siger Luis Alfredo. Han fortæller også, at det er sjovt og lidt mærkeligt at læse om sig selv i LæseRaketten om Bolivia.

”Jeg var lidt nervøs, da jeg læste historien om mig. Jeg har næsten ingen ord for det. Men jeg elskede at læse den. Mine forældre blev også stolte,” siger han med et lille smil.