Post til Elkin og Thaliana

22.06.2020

Foto: Laura Victoria Gomez Correa

Thaliana får post fra Danmark

Der er mange breve. ”Det er dejligt at få post. Det har jeg aldrig prøvet før,” smiler Thaliana. ”Jeg ville ønske, at jeg kunne lære alle de danske børn at kende.”

Thaliana er flyttet ind til byen for at gå i skole. Den lille skole, hun plejede at gå i, er lukket. Men Thaliana er glad for byen. Hendes bedste veninde bor lige ved siden af. Og så er det sjovt at gå i skole der. Thaliana drømmer om at blive læge. Hun skal lære rigtig mange ting. Derfor gør hun sig umage i skolen.

Thaliana og hendes mor bladrer i LæseRaketten om Colombia med historien om Thaliana. ”Det er en smuk historie. Min mor kan også virkelig godt lide den,” siger Thaliana stolt.

Det er sjovt at se billeder af sig selv i en bog. Foto: Laura Victoria Gomez Correa
Foto: Laura Victoria Gomez Correa

Elkin sender hilsner til Danmark

Elkin åbner den store papkasse. Den er helt fuld af breve, postkort og tegninger. Han bladrer dem igennem og ser længe på hver hilsen fra børn i Danmark. Han har aldrig fået så mange breve på én gang før. Han er meget glad.

Hver weekend tager Elkin og hans mor ud til gården, hvor hans far stadig bor. Elkin vil gerne sende hilsner til alle, der har sendt post til ham: “Tusind tak for alle brevene til alle jer danske børn," siger Elkin. "Jeg vil gerne fortælle jer, at jeg rigtig godt kan lide min skole nu. Jeg har også fået mange nye venner,” han smiler stort.

Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse: