Prellah

18.08.2020

Foto:  Emmanuel Museruka

Prellah Kembabazi er 16 år. Hun går i 7. klasse.

Hun bor i en lille landsby i Kanara distriktet. For at komme til landsbyen skal man køre gennem et naturreservat. Her lever gazeller, bøfler, elefanter og mange andre vilde dyr.

Prellah har mistet begge sine forældre til sygdom. Efter deres død var Prellah ked af det næsten hele tiden. Nu er hun tilbage i skolen og bor hos sin fætter og hans kone.

Prellah er flittig i skolen. Efter skole laver hun sine pligter. Hun vasker tallerkner, kopper og henter vand i brønden. Om aftenen laver hun lektier med sine klassekammerater på skolen. Det er det eneste sted i landsbyen med strøm, så de har lys til at lave lektier i.

Læs portrættet af Prellah fra LæseRaketten 2020

I filmen kan du komme med Prellah i skole og høre hende spille tromme og synge i kirken.

Video credit
Film: Heidi Brehm