Temaforløb om venner i verden 2021

15.10.2021

Her finder du forslag til to forskellige temaforløb. Forløbene kan bruges som ramme for en temauge. I kan også udvælge enkelte elementer til brug i den daglige undervisning.

TIL INDSKOLINGEN: Rhoda besøger sin bedstemor – en rejse gennem Sydsudan

I dette temaforløb møder eleverne Rhoda fra LæseRaketten og oplever Sydsudan igennem fortælling, billeder og film. Temaforløbet består af fem dele, som tilsammen giver en oplevelse af en rejse i Sydsudan. I følges med Rhoda fra hendes hjem, på selve rejsen og frem til mødet med hendes bedstemor.

TIL MELLEMTRINNET: Rejs verden rundt med LæseRaketten

I dette temaforløb tager vi udgangspunkt i, at LæseRaketten netop i år rejser til fem forskellige lande. Efter en fælles introduktion vil eleverne i grupper gå særligt i dybden med et af landene. Grupperne afslutter med at fremlægge deres arbejde for resten af klassen. I dette temaforløb bruger vi også materialer fra de temaer på hjemmesiden, der er lavet første gang, LæseRaketten besøgte de fem lande.

Flere temaforløb til hvert land

Derudover kan du finde temaforløb til hvert af de fem lande til både indskoling, mellemtrin og udskoling, der blev udviklet, da LæseRaketten besøgte landet første gang.

Disse temaforløb kan findes i hvert lands lærermaterialesamling i vores BIBLIOTEK.