Aktionsugen 2022

21.06.2023
Aktionsdagen
Foto: Lotte Ærsøe

Til vores store ærgrelse blev Aktionsdagen aflyst.

Der er kun otte år til 2030, hvor verden skal have nået alle 17 verdensmål. Også verdensmål 4, der handler om alle børns ret til at gå i en god skole. Uret tikker – otte år går hurtigt. Vi skal have de sidste 58 millioner børn i skole. Og der skal uddannes flere lærere.

19 år i træk har danske skoleelever sammen med Oxfam IBIS holdt Aktionsdag. I har sunget, danset, holdt taler og skrevet postkort for at fortælle politikerne, at alle børn har ret til at komme i skole og få god undervisning. Det har hjulpet. I dag kommer 9 ud af 10 børn i verden i skole. Men mange lande kæmper stadig med corona. Og derfor er der i endnu højere grad brug for jeres hjælp.

Skoler
Vær med

Vi har lavet en guide til, hvordan I kan lave jeres egen skole med budskabet til Aktionsdagen d. 26/4-2022. Send jeres skoler til:

Oxfam IBIS
Vesterbrogade 2B, 2. sal
1620 København V
Att: Hele Verden i Skole

Følg guiden nedenfor og lav din egen skole.

Indtil da:

Kan du nedenfor tage et kig på alle de tidligere Aktionsdage og du kan se en film om Aktionsdagene fra 2004-2005. Du kan også læse om Den Globale Aktionsuge som Aktionsdagen er en del af.