Temaforløb om Bolivia 2022

19.10.2022

Her finder du forslag til to forskellige temaforløb. Forløbene kan bruges som ramme for en temauge. I kan også udvælge enkelte elementer til brug i den daglige undervisning.

TIL INDSKOLINGEN: En rejse gennem Bolivia

I dette temaforløb rejser eleverne med til Bolivia. De får mulighed for at lære de bolivianske børn at kende og får kendskab til landets natur og kultur. Der er forslag til forskellige værksteder med både kreativt og fagfagligt indhold. Forløbet kan afsluttes med et karneval, hvor elevernes familier eller andre klasser inviteres med til optog og fremvisning af, hvad eleverne har lavet i løbet af temaforløbet.

TIL MELLEMTRINNET: Tag med til regnskoven i Bolivia

LæseRaketten 2022 sætter klima på dagsordenen. Dette temaforløb tager jer med til de dele af Bolivia, hvor der er regnskov. Eleverne får mulighed for at lære om livet i regnskoven og møde nogle af de børn og familier, som lever deres liv dér. Desuden får de kendskab til regnskovens dyr og planter og regnskovens betydning for jordens klima. En del af forløbet indeholder også forskellige forsøg og eksperimenter.