Foto: Heidi Brehm

Aktionsugen 2020

Ingen Aktionsdag i år

Desværre er det ikke muligt at afholde aktionsdag i år. Men vi modtager meget gerne jeres taler til statsministeren, og sørger for at de bliver videreformidlet.

I kan derfor stadig være med til at holde politikerne op på deres løfte om verdensmål 4: Alle verdens børn skal i en god skole. Der er kun 10 år til, at verdensmålene skal være nået, og det er langt fra alle børn i verden, der kommer i skole. Målet om alle børns ret til en god uddannelse er derfor vigtigere end nogensinde.

I Aktionsugen 2020 sender vi politikerne et klokkeklart budskab: Alle børn har ret til en god skolegang.

Skriv en tale til Danmarks statsminister

I år kan du være med, ved at skrive en tale til Statsminister Mette Frederiksen. I talen kan du fortælle om LæseRakettens børn og/eller skrive om, hvad skolen betyder for dig, og hvorfor du synes, alle børn i verden skal i en god skole.

Send os talen som tekst eller optag en video, så sørger vi får at skabe opmærksomhed omkring budskabet.

Tips til at skrive en god tale

Find flere tips til at skrive en god tale

Send jeres taler til:

Oxfam Danmark