Temaforløb om Uganda

14.01.2021

Her finder du forslag til tre forskellige temaforløb. Forløbene kan bruges som ramme for en temauge. I kan også udvælge enkelte elementer til brug i den daglige undervisning.

Til indskolingen: Rejs med til Uganda

I dette temaforløb rejser eleverne med til Uganda. De lærer om livet i Uganda og får de kendskab til landets dyreliv, kultur og traditioner.

regnskoven og får kendskab til regnskovens dyr og planter og regnskovens betydning for jordens klima.

Flybillet til Uganda

Til mellemtrinnet: Velkommen til Uganda - en ny begyndelse

I dette temaforløb skal eleverne opbygge deres egen identitet som ugandere og den landsby, de bor i. Midt på ugen får landsbyen brev fra myndighederne i flygtningeområdet Palabek. Netop deres landsby skal tage imod flygtningebørn og familier fra Palabek sidst på ugen. Derfor skal I planlægge en velkomst med aktiviteter og en præsentation af Uganda, så de nye børn kan falde godt til i jeres landsby i Uganda.

Temaforløb til mellem mellemtrinnet - Velkommen til Uganda - en ny begyndelse

Brev fra Palabek
Skabelon til figurer

Til udskolingen - FN kommer til Uganda