Lege og spil

maximilla_turkana_hansbach_oxfam-105-825x520px.jpg
Maximilla og klassen leger "banua yangu" i gymnastik. Foto: Hans Bach.

Børnene fra LæseRaketten kan alle sammen lide at lege. Nogle af legene kender vi i forvejen.

I Rachaels klasse laver de sanglegene “if you’re happy and you know it” og “head and shoulders, knees and toes.” Brian elsker gemmeleg, der hedder "kibu" - det råber man også i stedet for "kuk-kuk." Både Gladys og Gift kan godt lide at sjippe.

Her kan I lære både nye og kendte lege. I kan lege "banua yangu" med Maximilla og hendes klasse. Det minder meget om banke-banke-bøf. De lærer jer også "ekaalia," hvor man skal synge og sende sten rundt i en rundkreds. I kan lære at lege "nyama nyama" med Rachael, og hos Brian kan I lære at spille "gololi" med glaskugler.

Hør Maximillas lærer udtale ordene til den første leg: Mit brev er væk eller banua yangu:

Hør Maximillas lærer udtale ordene til den anden leg: Ekaalia:

Hør Maximillas klasse synge til ekaalia og prøv selv at lege imens:

Video credit
Video: Hans Bach.