Skolen i regnskoven

15.01.2022
Skolen i regnskoven
Foto: Oxfam IBIS

Flere af børnene fra LæseRaketten bor inde i Amazonas regnskoven. I deres skoler lærer de meget om regnskoven. Undervisningen foregår også nogle gange ude i regnskoven.

I Carlitos landsby har de en skole-skov. Carlitos lærer underviser i regnskovens planter og træer. Carlito kan navnene på mange af træerne og planterne. Liseth bor i en lille landsby i samme område som Carlito. Liseths mor lærer også andre om, hvordan man passer på regnskovens dyr og planter. Hun deler frø ud, så folk selv kan dyrke deres mad.

regnskov
Foto: Oxfam IBIS
Det er vigtigt, at børnene lærer om regnskoven

Det skal de for at forstå regnskovens betydning for jorden og klimaet. Børnene lærer også om, hvordan man kan passe på og beskytte regnskoven. Og samtidigt bruge dens planter til mad og medicin.

Det handler om at leve sammen med regnskoven og ikke af den.