Keiler Stiven

21.08.2020

Foto: Andreas Beck

Keiler bor sammen med sin mor i en lejr med kvinder og mænd, der tidligere var soldater.

Colombia indgik i august 2016 en fredsaftale med oprørsgruppen FARC. Aftalen satte punktum for årtiers konflikt. De soldater, der havde kæmpet for FARC, bor i reintegrations-lejre. Her får de hjælp til at komme tilbage til et almindeligt liv.

Den lejr, Keiler og hans mor bor i, der hedder Urias Rondon. Den ligger fem timer fra den nærmeste by. For at komme derud skal man køre ad støvede grusveje. Lejren består af en række huse, et stort fælles spisehus, værksteder og en skolebygning.

Keiler knokler i skolen. Han drømmer om at blive arkitekt. Han vil gerne gøre sin mor stolt. Keilers mor går også i skole i lejren. Hun er i gang med at tage en studentereksamen.

Læs portrættet af Keiler fra LæseRaketten 2019

Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse og få mere at viden om Keiler Stiven: