Elkin

21.08.2020

Foto: Andreas Beck

Elkin er 11 år. Han er netop flyttet til byen Macarena sammen med sin mor for at kunne fortsætte i skole.  Før boede han på en lille gård ved en flod i Amazonas. Hver weekend sejler Elkin hjem til gården og sin far.

Elkin står op klokken 5 hver morgen og gør sig klar til skolen. Når han har fri laver han lektier og leger med sine venner. Han er blevet glad for de nye muligheder i Macarena. Især er det fedt at kunne komme på internettet. Alligevel nyder han at komme hjem i weekenden.

Hjemme på gården hjælper Elkin sin far. Dyr, marker og frugttræer skal passes. Elkins far lærer ham, at man skal passe på naturen og dyrene.

Læs portrættet af Elkin fra LæseRaketten 2019

I filmen kan du komme med Elkin i skole, og se hvordan han bor i Macarena. Du kan også sejle med Elkin hjem på weekend.

Video credit
Film: Andreas Beck og Heidi Brehm