Lav bøger, film og spil 2019

15.01.2021

Lav jeres egne bøger

Hele Verden i Skole har i samarbejde med SkoleTube lavet en række bog-skabeloner i programmet BookCreator på Skoletube. Det betyder, at eleverne nemt kan komme i gang med deres egne fortællinger. Arbejdet i BookCreator lægger op til, at eleverne kan genfortælle den viden, de har opnået om Colombia.

Skabelonerne indeholder vejledning til, hvordan eleverne kan arbejde med skabelonen, og hvordan de finder mere information. I denne videovejledning kan du se, hvordan eleverne kan arbejde med bog-skabelonerne.

• Hvis I skal arbejde med Book Creator på computer, chromebook eller vil bruge chromebrowseren på jeres ipads, skal du sikre dig, at du har oprettet et bibliotek til din klasse i Book Creator. Se denne vejledning. Alle bog-skabelonerne findes i ressource-kanalen LæseRaketskabeloner.
  • Du åbner herefter Book Creator på Skoletube og tilmelder dig Læseraket-biblioteket med koden NBRW7. Herefter kan du kopiere den eller de skabeloner, som I vil arbejde med, over til klassens bibliotek. Se vejledning
  • Hvis I vil arbejde med Book Creator-appen på jeres iPad, henter eleverne materiale direkte ind fra ressourcekanalen. Se vejledning
  • Derudover anbefaler vi, at alle brugere tilmelder sig LæseRakettens ressourcekanal. Se vejledning

Lav film

I kan også lave jeres egne film om børnene i årets LæseRaket. Det kan I gøre meget nemt ved først at tilmelde jer LæseRakettens ressourcekanal, hvor I kan importere film og billeder direkte ind i WeVideo på Skoletube.

I filmen herunder kan I se, hvordan eleverne henter og bruger indholdet fra ressourcekanalen i WeVideo og laver deres egne film.

Lav spil

På SkoleTube finder du en række værktøjer, hvor eleverne kan lave deres egne spil og quizzer. Find værktøjerne her.

Lad eleverne prøve dette lille spil, hvor de skal matche udsagn og billeder. Eleverne kan også lave deres egne.

Hvis jeres skole ikke har en aftale med LærIT om at abonnere på Skoletube, er I velkomne til at bestille en 14-dages prøveperiode her. Prøveperioden er gratis og uforpligtende. Har I spørgsmål omkring brugen af Skoletube, kan I kontakte Marcus Bennick på 2714 2687.