Temaforløb om Bukina Faso

21.01.2021

Her finder du forslag til fire forskellige temaforløb.

Til indskolingen: Rejs med til Burkina Faso

Dette temaforløb tager eleverne med til Burkina Faso. Eleverne lærer de burkinske børn bedre at kende, lærer om den burkinske kultur og landets traditioner, laver burkinsk mad og fremstiller forskellige kreative ting.

Flybillet til at rejse til Burkina Faso

Til mellemtrinnet: Dyk ned i Burkina Fasos fortælletradition

Dette temaforløb lader eleverne dykke ned i den burkinske fortælletradition med fabler og dilemmaeventyr. Samtidig kan eleverne skabe deres egne fortællinger.

Til mellemtrinnet: På vej mod en mere bæredygtig verden

Verdens ledere er blevet enige om 17 nye verdensmål. Verdensmålene gælder for alle lande og er en fælles plan for, hvordan verden udvikler sig i en mere bæredygtig retning. I dette temaforløb bliver eleverne kloge på de nye verdensmål, genbrug og re-design samt mad og bæredygtighed.

Til de ældste: Medieproduktioner om Burkina Faso

I dette temaforløb arbejder eleverne med at formidle problemstillinger relateret til Burkina Faso via forskellige medieproduktioner. Eleverne kan lave film, bruge nogle af de formidlingsværktøjer, der findes i SkoleTube eller producere en avis. Temaforløbet tillader eleverne at fordybe sig i Burkina Faso ud fra forskellige faglige vinkler.