ProjektRaketten 2025

21.10.2024

Vær med i dette skoleårs projektbaserede ugeforløb, ProjektRaketten, der henvender sig til indskoling, mellemtrin og udskoling og tager udgangspunkt i LæseRaketten om Guatemala og FN’s Verdensmål.

SDGer
Aktiv og varieret undervisning

ProjektRaketten er aktiv og varieret undervisning, hvor eleverne kan arbejde i dybden med projektspørgsmål relateret til LæseRakettens historier fra Guatemala. Undervisningsmaterialerne har fokus på praksisfaglighed og tager afsæt i konkrete problematikker for virkelige børn og unge i årets fokusland.
Dine elever kommer til at arbejde med at udvikle deres holdninger til vigtige temaer, tænke kritisk og kreativt, samt skabe nye løsninger på hvordan vi sammen får en mere bæredygtig og retfærdig verden.
Vi har fokus på seks Verdensmål: om fattigdom, uddannelse, ligestilling, ulighed, livet på land samt fred og retfærdighed.

Få besøg og oplev en inspirerende introduktion til ProjektRaketten om Guatemala

Bestil en introduktion til ProjektRaketten og bliv klogere på projektbaseret læring. Introduktionen afholdes af Autens og er henvendt til lærere, som er interesserede i at arbejde med materialet. I behøver ikke have forudgående viden om projektbaseret læring. Oplægget varer ca. 1 ½ time og foregår på jeres skole.

Tilmeld jer ved at sende en e-mail til: projektraketten@autens.dk med følgende oplysninger:

1. Skole
  2. Kontaktpersons navn
  3. Antal deltagere
  4. Ønsket dato for besøg i løbet af februar, marts eller april 2025

NB: I skal være tilmeldt LæseRaketten 2025 for kunne booke en introduktion til ProjektRaketten.

Sidste år indgik Hele Verden i Skole et samarbejde med skoleudviklingshuset Autens om at udvikle et projektbaseret ugeforløb, ProjektRaketten. I år gentager vi succesen med projektforløb til indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i LæseRakettens historier fra Guatemala og FN's Verdensmål.

Her kan du finde ProjektRaketten om Kenya fra skoleåret 23/24.