Aktionsugen 2023

Foto: Hans Bach
Billede kredit
Foto: Hans Bach

I mange år kom flere og flere børn i verden i en god skole. Men nu går det den forkerte vej. Mange børn har været ude af skolerne under corona-nedlukningerne, og det er langt fra alle, der kommer tilbage. 67 millioner børn i verden går ikke i skole i 1. - 6. klasse. Det skal vi lave om på.

I år skal vi sammen minde statsministeren om vores løfte med Verdensmål 4 om god skole til alle. Politikerne skal høre alle børns stemmer:

”Skole-hjerter” - sådan gør I:

1. Lav flotte ”skole-hjerter” og skriv eller tegn på dem, hvad der er vigtigt for en god skole.
  2. Send "skole-hjerterne" til os, så vi modtager dem senest d. 24. april. Vi sørger for at give dem til politikerne, og I er med til at minde dem om deres løfter med Verdensmål 4.

Send jeres "skole-hjerter" til:
Oxfam Danmark
Vesterbrogade 2B, 2. sal