Lærervejledning og opgaver 2020

14.01.2021

Her finder du undervisningsmaterialet til LæseRaketten i Uganda.

A-Z folder og Plakat Hele Verden i Skole 2020 til print

Jeopardy-quiz om Uganda

Tag en quiz i klassen, når eleverne har læst eller arbejdet med hjemmesidens temaer. Quizzen er til mellemtrinnet og omhandler de fem temaer: Flygtninge, Skole, Folk og kultur, Natur og klima samt Dyr.

Download quizzen - den åbnes i PowerPoint. Når du åbner filen, får du en besked om, at den indeholder "makroer", som du skal trykke godkend til.
Vejledning til Jeopardy-quiz

Opgaveforslag til LæseRakettens børn

Opgaverne til LæseRakettens børn knytter direkte an til portrætterne i LæseRaketten og temaet på hjemmesiden om Ugandas børn. I temaet Ugandas børn kommer danske børn og unge tæt på jævnaldrende i et andet land. Film, billeder og fortællinger kan skabe udgangspunkt for samtaler og diskussioner i klassen. Temaet er sammen med portrætterne i LæseRaketten med til at sætte elevernes hverdag i relief og give dem en større forståelse for børns liv andre steder i verden.

Opgaverne til LæseRakettens børn er ikke inddelt efter fag, men er direkte relateret til de enkelte børn og trin-inddelt svarende til niveauerne i LæseRaketten.