Lærervejledning og opgaver 2023

13.12.2023

Her finder du undervisningsmaterialet til LæseRaketten 2023 om skolegang i det nordlige Ghana.

Opgaver til LæseRakettens historier

I år har vi samlet alle opgaver til LæseRakettens historier og inddelt opgaverne efter trin. Du kan således hente de samlede opgaver til henholdsvis indskolingen og mellemtrinnet. Hver opgavesamling indeholder opgaver til hvert af LæseRakettens portræthistorier på det tilsvarende niveau i LæseRaketten, opgaver til niveauets skønlitterære historie(r) og til udvalgte relevante Verdensmål.

Vi har desuden lavet et særligt samarbejde med Skoletube. I hver opgavesamling herunder finder I derfor også sjove, spændende og lærerige opgaver båret af multimodale medier.

Materialer
Billede
Foto: Rikke Falkenberg
Billede kredit
Foto: Rikke Falkenberg
Jeopardy om Ghana

Åben denne jeopardy-quiz og afspil den direkte. Vælg hvor mange hold I spiller. Tryk "start". Og lad første hold vælge en kategori til et bestemt antal point. Klik med musen på det valgte felt. Eleverne skal stille spørgsmålet til dette svar. Tryk på mellemrumstasten for at se det "rigtige spørgsmål." Tildel point og tryk så på "Esc" for at vende tilbage til oversigten.