Lær om Colombia og verdensmålene fra din stue

26.03.2020

Kære forælder

Vi har lavet et udvalg af vores tidligere LæseRaketter med tilhørende materialer og gjort det let tilgængeligt til hjemmeundervisning. Hvis dit barn allerede har arbejdet med hele Colombia-materialet før, er der 16 andre spændende LæseRaketter i vores LæseRaket-arkiv.

Læs i LæseRaketten om Colombia

Læs i eller få LæseRaketten om Colombia læst højt herunder. Læs i pdf-udgaven: LæseRaketten 2019 eller hent LæseRaketten om Colombia som App.

Aktiviteter - når I har læst i bogen:

Jeopardy-quiz om Colombia

Lav en quiz i klassen, efter eleverne har læst eller arbejdet med hjemmesidens temaer. Quizzen er rettet til mellemtrinnet og omhandler de fem temaer: Konflikt og fred, Skole og hverdag, Folk og kultur, Natur og klima samt Dyr.

Download quizzen - den skal åbnes i PowerPoint. Når du åbner filen, vil du få en besked om, at den indeholder "makroer", som du skal trykke godkend til.
Vejledning til Jeopardy-quiz

Lær om verdensmålene i Colombia

Som noget særligt findes et tema om seks udvalgte verdensmål i Colombia. Læs en historie fra Colombia om hvert af de seks verdensmål.

Lær mere om alle 17 verdensmål her, hvis du har lyst.

Test din viden om verdensmålene med quizzer og spil herunder.

Opgaver til verdensmålene

Print en multiple choice quiz, og lad dit barn teste, hvor meget det ved om seks verdensmål i Colombia
Multiple choice quiz om verdensmålene i Colombia

Lad eleverne prøve om de kan matche udsagn og billeder i det lille spil - nederst på siden her. De kan også prøve kræfter med en række spil om verdensmålene eller lave deres egne.