Måske møder I Sierra Leones kommende uddannelsesminister i LæseRaketten 2014. Den 12-årige pige Musu fra den lille landsby Kondebaia var sammen med en gruppe piger fra IBIS´s Girls Camp i storbyen. Her mødte de blandt andet kvinder, der kørte bil og havde arbejde som mekaniker, sagfører eller arbejdede i præsidentens kontor. Det satte gang i fremtidsdrømmene.

I de 14 dage, jeg har rejst rundt i Sierra Leone, har jeg mødt mange søde, sjove og seje børn og unge. De kan ikke alle sammen være med i LæseRaketten. Men udover Musu kommer I til at møde David på 8 år fra fiskerøen Banana Island. Fra forskellige områder af hovedstaden Freetown har vi historier om Memunatu på 9 år, som spiller fodbold, Jesse på 12 og hans bedste ven Hassana og 17-årige Salimatu. Og fra Koinadugu mod nord kan I høre mere om 13 årige Karefa, som både går i skole og arbejder i en guldmine.

På hjemmesiden vil I kunne finde flere historier. Blandt andet kan I møde pigerne fra billedet – veninderne  Saio og Maduso på 10 år fra landsbyen Dalakuru. For at komme til deres landsby kørte vi i mange timer ad smalle, mudrede grusveje. Vi kom igennem mange forskellige landskaber med bjerge, floder, rismarker og palmer. I kan glæde jer til at lære både landet og nogle af dets indbyggere bedre at kende.

Kærlig hilsen
Dorthe fra Hele Verden i Skole, IBIS