Foto: Dorthe Nielsen

Esvins eventyr

29.06.2020

I skolen har Esvin skrevet et eventyr om pigen Rosa, der får fat på en magisk pande, der kan trylle tortillas frem.

Hør ham læse en del af eventyret op i videoen ”Esvin læser sin historie højt.”

Rosa og den magiske pande

Der var engang et barn, der hed Rosa, der boede i en hytte med sin mor. De var meget fattige, og hver dag arbejdede moderen hårdt, for at de kunne få mad på bordet. En stor tørke i landet ødelagde majsmarkerne, så intet kunne gro. Derfor havde Rosa og hendes mor ikke noget at spise.

Rosa gik ud for at finde noget at spise. På vejen mødte hun en gammel dame, der var faldet. Hun skyndte sig hen for at hjælpe hende op. Hun var meget taknemmelig for hjælpen. Den gamle dame sagde til hende, at hun ville give hende en gave fra sin taske. Den gamle dame tog en tortillapande op af tasken. Damen sagde, at panden var magisk. Derefter gik Rosa hurtigt hjem med panden. Hun var meget taknemmelig. Rosa fortalte sin mor, at hun skulle prøve panden, og ud sprang masser af tortillas af den varme magiske pande - helt uden de gjorde noget.