I uge 36 sætter Oxfam IBIS med Verdenstimen endnu engang fokus på de 17 verdensmål og opfordrer lærere og elever til at arbejde til at vores undervisningsmateriale om verdensmålene.

De 17 verdensmål blev vedtaget i 2015, og samme år lancerede vi Verdenstimen for første gang. Siden da er verdensmålene blevet mere kendte, og mange danske børn og unge har arbejdet med dem i skolen. Verdensmålene er en ambitiøs plan, og hvis vi skal nå i mål inden år 2030, er det nødvendigt at tage dem frem igen og igen, lære dem bedre at kende og arbejde videre med dem.

Ambitionen med Verdenstimen er, at skoler i Danmark og resten af verden bruger minimum én lektion på at formidle verdensmålene til deres elever i september. Oxfam IBIS har udviklet et lettilgængeligt undervisningsmateriale, som gør FN’s visioner levende for verdens skolebørn.

Undervisningsmaterialet indeholder:

• Lærervejledning med baggrundsmateriale og ideer til undervisning på forskellige klassetrin
  • En tegneserie
  • Animationsfilm
  • Billeder
  • PowerPoints, der er lige til at bruge i din undervisning
  • Instruktionsfilm - I kan blandt andet arbejde med kreative videofortællinger på smartphones og bruge instruktioner fra Everyday, der er skabt af CPH DOX

På hjemmesiden verdenstimen.dk findes også en stor samling undervisningsmaterialer fra de danske organisationer, der arbejder med verdensmålene.

Gå på opdagelse og find det materiale, I helst vil arbejde med.

Mød os på Ungdommens Folkemøde i København d. 7. september. Vær med til at spille verdensmålsbingo, verdensmålslykkehjul eller få taget et foto til den store verdensmåls-gif.

Verdenstimen har i år lavet en ny plakat med en oversigt over de 17 verdensmål.

Verdenstimeplakat 2017

Vi håber I har lyst til at være med i Verdenstimen!

Main picture
Image border