Musu savner at gå i skole

23.11.2016

En af IBIS´ ansatte har besøgt Musu fra sidste års LæseRaket for at høre, hvordan hun har det, og hvordan ebola-udbruddet har påvirket hende.

Husker du Musu fra LæseRaketten sidste år? Det er hende, som gerne vil være minister og køre i en flot bil. Hun går i den sjove og seje pigeklub.

Musu er nu 14 år. Hendes skole er lukket på grund af ebola. Musu havde ellers fået chancen for at fortsætte i 7. klasse på Junior Secondary School. Det havde hun glædet sig meget til, men nu er skolen lukket.

Musu prøver at læse så mange lektier som muligt. Men hun synes, det er svært uden hjælp fra en lærer. Alligevel prøver hun, så godt hun kan.

Musu fortæller, at der snart kommer et radioprogram, der skal hjælpe børnene i hendes landsby med at følge undervisningen hjemmefra. Det glæder de sig til.

Musu fortæller, at hun er mindre sammen med vennerne fra landsbyen, end hun plejer at være. Mange er på grund af ebola bange for at komme til at røre eller komme for tæt på hinanden.

Musu er bange og føler sig meget alene. Hun er dog stadig fast besluttet på, at hun vil være minister, når hun bliver voksen. Musu vil nemlig hjælpe andre piger med at følge deres drømme om at få en god uddannelse.