Aktionsugen er en del af Hele Verden i Skole kampagnen. I aktionsugen vil der i Aalborg, Aarhus og København blive afholdt en aktionsdag for elever og lærer. Formålet er at huske verdens ledere på, at alle børn har ret til at komme i skole i 2015. Danmarks politikere skal både se og høre alvoren i, at der stadig er 67 millioner børn, der ikke går i skole. Se programmet for aktionsdagen i de tre byer nedenfor.

AALBORG:

Tirsdag d. 24. april i Studenterhuset Aalborg, kl. 9.30-12.00
I Aalborg har eleverne mulighed for at danse, skrive og lave video i de forskellige workshops. Der er mulighed for, at eleverne kan blive på stedet, når programmet er slut, og spise deres madpakke.

Program:
09.30. Velkomsttale. Introduktion til de forskellige workshops.
09.45: Dans
10.00: De går ud i de forskellige workshops.
10.30: De skifter til ny workshop
10.40: Næste workshop starter.
11.10: Workshop slutter.
11.15: Fælles afslutning: Fællesdans, rap og tak for i dag.

AARHUS:

Onsdag d. 25. april på Store Torv i Århus, kl. 10.00-12.00
Igen i år vil der på Store Torv være masser af aktiviteter for elverne i Århus. Det hele starter kl. 10, hvor eleverne kan gå på eventyr i de forskellige aktivitetstelte, der er opstillet. Bl.a. viser Randers Regnskov dyr frem fra junglens dyb, eleverne kan komme i en afrikansk skole, lave legetøj af skrald og endeligt lave postkort, der sendes til politikerne på Christiansborg. Det hele slutter kl. 12.

KØBENHAVN:

Torsdag d. 26. april på Christiansborgs Slotsplads i København, kl. 10.00-12.00
Traditionen tro byder aktionsdagen i København på musik, taler og aktivitetstelte.   Udviklingsminister Christian Friis Bach kommer forbi for at tage imod alle elevernes postkort, og Barbara Moleko spiller venlige rytmer på Slotspladsen.

Program:
10.00: Velkomst af Helle Gudmandsen, kampagnekoordinator for Hele Verden i Skole
10.05: Postkort hænges på snor
10.20: Børnerap og oplæsning af postkort