Temaforløb om Guatemala

02.07.2020

På markedet i Guatemala

Temauge for både de yngste elever og mellemtrinnet. Eleverne rejser til Guatemala. De skal lære om livet på et guatemalansk marked. De skal også lære børn og unge fra Guatemala bedre at kende igennem LæseRaketten og udfolde sig kreativt i processen med selv at skabe et marked fra Guatemala.

Beskrivelse af temaugeforløb - på marked i Guatemala

Skift identitet og sæt gang i fantasien

Temauge for mellemtrinnet. Eleverne indeles i 3 grupper. Temaugen tager eleverne med på en rejse til Guatemala. I temugen skal eleverne opbygge en ny identitet, hvor de er en person fra Guatemala. De skal altså lade deres danske identitet blive hjemme, når I rejser til Guatemala.

Beskrivelse af temaugeforløb - storyline

Medieproduktioner om ulighed

Temauge for de ældste klasser. Eleverne arbejder på at formidle problemstillinger relateret til ulighed via forskellige medieproduktioner. Eleverne kan producere en avis, lave vox-pop, en oplysningskampagne og/eller bruge nogle af de formidlingsværktøjer, der findes i SkoleTube. Temaugen tillader eleverne at fordybe sig i Guatemala og begrebet ulighed ud fra forskellige faglige vinkler.

Temaugeforløb - Medieproduktioner om ulighed

Ulighedsrapport