Sådan gør du:

Print en lærerskabelon.

• Klip læreren ud i pap.
  • Tegn, farv og dekorer lærerdukken som du vil have den. Brug eksempelvis billeder, perler, fjer mv.
  • Afslut sætningen: ”Giv min ven en lærer, der kan …” - skriv hvad en god lærer skal kunne og betyder for eleven.
  • Skriv hele sætningen på bagsiden af figuren. Skriv også dit navn, skole og klasse.
  • Sæt figuren på en blomster- eller malerpind.

I København skal vi overraske statsministeren med en flashmob, hvor vi skal bruge dukkerne i en dans. Bagefter skal to elever fra hver skole overrække deres dukker til statsministeren.

Tag din dukke med til aktionsdagen i København den 23. maj eller send lærerdukkerne til os, så tager vi dem med til Christiansborg Slotsplads. Send dem til os senest fredag den 14. maj på:

IBIS
Vesterbrogade 2 B
1620 København V.
Att. Hele Verden i Skole

Til aktionsdagen i Aarhus skal lærerdukkerne overrækkes af eleverne til borgmesteren, så han forstår, at alle børn har ret til en lærer. Så tag jeres lærerdukker med til Store Torv!

Main picture
Image border