IBIS sender hvert år en LæseKaravane, der er en gruppe unge oplægsholdere, ud på 50 folkeskoler i Danmark. Oplæggene er gratis og tager udgangspunkt i årets LæseRaket.

I år drager otte unge universitetsstuderende til Nicaragua. De skal besøge LæseRaket-børnene, så de på deres oplægsturné kan fortælle om børnenes liv og vise film og billeder. De skal også besøge en række oprindelige folk på Nicaraguas Østkyst, opleve nicaraguanske skoler og meget mere.

Alle årets besøg er fordelt. Da vi får mange anmodninger om LæseKaravane-besøg, forsøger vi at fordele de 50 oplæg så fair som muligt. I fordelingen tages højde for, om en skole tidligere har haft besøg af LæseKaravanen og først-til-mølle princippet. Samtidigt tages der højde for, at oplæggene når ud til mange elever, og at de fordeles, så de dækker hele landet. Der bliver mulighed for at få besøg af LæseKaravanen igen til næste år.

Main picture
Image border