Til aktionsdagen i København var mere end 650 elever og deres lærere mødt op. De overraskede Statsminister Helle Thorning med en dans. Statsministeren fik også overrakt lærerdukker med en opfordring til at kæmpe for, at alle verdens børn får en uddannelse, hvor de bliver undervist af gode lærere. ”Det er så flot, at I har taget stilling, og jeg er så enig med jer. Jeg tror lærerdukkerne kan blive til rigtige lærere” sagde Statsministeren.

På aktionsdagen kunne eleverne prøve på egen krop, hvordan det er at være børnearbejder. De kunne også møde IBIS´ LæseKaravane, der fortalte om- og viste ting fra Nicaragua. Tak til alle der deltog på dagen og til alle de skoler, der havde sendt lærerdukker forud for dagen.

Se video fra dagen. Eller læs artikel fra dagen.

Main picture
Image border
Yes
Hide main picture
Tilsluttet
Picture format
Wide screen
Image author
Foto Lotte Ærsøe
Photograph description
Statsminister Helle Thorning ser eleverne danse til aktionsdag i København 2013.
Category