Mød Muna

15.10.2021
Billede
Foto: Nesma Ainsour

Muna er 14 år. Hun bor i en lejr for syriske flygtninge i Jordan. Det har hun gjort siden hun var 6 år.

Siden vi mødte hende i 2018, er hun og familien flyttet til et nyt område i lejren. Derfor har Muna skiftet skole. Hende yndlingsfag er stadig arabisk.

Under corona-nedlukningen hjalp Muna meget til i huset. Når hendes mor kom hjem fra arbejde, kunne Muna og hendes søskende skiftes til at bruge deres mors mobiltelefon til skoleopgaver.

Noget af det bedste Muna ved, er at fejre fødselsdag. Hun blev 14 år i juni. Hendes mor lavede en kage, og hun havde også købt juice. Det var en dejlig dag, selv om de ikke kunne få gæster.

Beskrivelse

I filmen kan du tage med på besøg hjemme hos Muna. Se med når hun laver arabisk kaffe og leger med sine brødre.

Video credit
Film: Nesma Ainsour, Hans Bach og Anna-Sofie Christensen