Mød Joshua

Foto: Emmanuel Museruka
Billede kredit
Foto: Emmanuel Museruka

Joshua er 10 år og bor i Uganda. Han og hans søskende bor hos deres bedstemor for at kunne gå i skole.

Han savner sine forældre. De bor tre timer væk med bus. Joshua har ikke besøgt dem længe. Han har stadig ikke mødt sin nye lillebror endnu.

Alle børnene i landsbyen hjælper til i marken nu. For skolen er lukket på grund af corona-krisen. Joshua var ellers meget glad for at være startet i 4. klasse.

Joshua har fået en stor pakke med tegninger og breve fra danske børn. Han har læst alle brevene. Han kan godt lide at skrive og læse. Han har også skrevet et brev til de danske børn. Du kan læse Joshuas brev her.

Beskrivelse

I filmen kan du tage på besøg hos Joshua. Se, når han hjælper sin bedstemor med at lave mad, arbejder marken og spiller lawic med vennerne.

Video credit
Film: Emmanuel Museruka, Hans Bach og Anna-Sofie Christensen