Mød Jennifer

15.10.2021
Jennifer
Foto: Genesis Gutierrez

Jennifer er 12 år. Hun bor i Colombia sammen med sin mor og søstre. I nabohuset bor hendes moster, onkel og kusiner.

Deres landsby ligger tæt på en af verdens største kulminer. Den bliver hele tiden større og rykker tættere på Jennifers hus. Minen forurener også. Derfor er jorden i området dårlig. Vandet er beskidt, og der ligger et sort lag støv på alting.

Skolerne i Colombia har været lukket ned længe på grund af corona-krisen. Jennifer har lavet skolearbejde hjemme. Hun hjælper også sine søstre med deres opgaver.

Jennifers familie tilhører et af Colombias oprindelige folk, wayuu-folket. De har mange traditioner og ritualer, som Jennifer er stolt af. De har også deres eget sprog.

Beskrivelse

I filmen kan du tage med på besøg hjemme hos Jennifer og se, hvordan hun lærer at væve wayuu-mønstre af sin bedstemor.

Video credit
Film: Genesis Gutierrez, Hans Bach og Anna-Sofie Christensen