Rahi

19.01.2023
Foto: Hans Bach
Foto: Hans Bach

Rahi er 14 år og går i 7. klasse. Hun bor i Moglaa sammen med sin onkel og tante. Det har hun gjort siden hun var 8 år. Hendes mor og far bor i Gaayapala. Det ligger langt fra Moglaa.

Hun bor her for at gå i skole. Rahi er den første i sin familie, der går i 7. klasse og er kommet i anden del af grundskolen. Både hendes onkel, tante og forældre lever af at dyrke jorden.

Rahi hjælper også til i huset, laver shea-smør og så passer hun familiens perlehøns. De ruger æg ud, og når kyllingerne er blevet store, sælger de dem.

Rahi deler værelse med sine kusiner og sin bedstemor. Rahi er sjov, og hun kan altid få de andre til at grine. Men når det gælder hendes skole, er hun alvorlig og gør sig umage.

Rahi vil gerne til Accra og opleve hovedstaden. Men hun vil kun på besøg. Hun vil gerne være sygeplejerske og hjælpe folk i sin egen landsby.

Nihad er Rahis bedste ven. Nihad er ikke vild med fodbold, som Rahi er. De læser i stedet sammen og snakker om det, de læser.

Se med når Rahi spiller fodbold og ordner sheanødder med familien.

Video credit
Video: Hans Bach