Luis Alfredo

18.11.2022
Luis Alfredo
Foto: Juan Gabriel Estellano

Luis Alfredo er 11 år. Han går i 5. klasse. Luis Alfredo bor i en af Amazonas regnskovens store byer. Byen hedder Riberalta.

Luis Alfredo bor sammen med sin mor, far, lillesøster og to storebrødre. Luis Alfredos mor har været syg. Det kostede mange penge. Så Luis Alfredo måtte gå ud af skolen og arbejde sammen med sin far. Heldigvis er Luis Alfredos mor blevet rask, og han er tilbage i skole.

Byen Riberalta har mange fattige områder. Luis Alfredo bor i et af dem. Mange børn har det svært i Riberalta. Der er børn, der stjæler og tager stoffer. Det gør Luis Alfredo ikke. Han vil gerne gå i skole og få sig en uddannelse. Han vil være designer.

Beskrivelse

I videoen kan du høre om Luis Alfredos drøm om at blive designer. Du kan også lære om skole og fattigdom i Bolivia.

Video credit
Video: Hans Bach - optagelser: Juan Gabriel Estellano