Temaforløb om Jordan

22.01.2021

Her finder du forslag til tre forskellige temaforløb.

Forløbene kan bruges som ramme for en temauge. I kan også udvælge enkelte elementer til brug i den daglige undervisning.

Til indskolingen: Ørkenens hemmeligheder

I dette temaforløb rejser eleverne ud i den jordanske ørken. Her møder de ørkenens beduiner og dyr. Forløbet indeholder både faglige og kreative elementer samt forslag til, hvordan bevægelse integreres.

Tilhørende materialer:

Flybillet til Jordan

Til mellemtrinnet: Rejs med til Jordan

I dette temaforløb rejser eleverne med til Jordan, hvor de får mulighed for at se Jordan fra forskellige perspektiver. De skal præsentere landet, lave et spil om at være på flugt, de skal være beduiner i ørkenen og opleve en jordansk hverdag. Forløbet indeholder både faglige og kreative elementer.

Tilhørende materialer:

Spilleplade

Spørgsmål til spil

Prøv lykken-kort til spil

Til de ældste: Jordan og verdensmålene

I dette temaforløb skal eleverne lære om verdensmålene og hvordan disses problemstillinger tager sig ud i Jordan. De skal også lave deres eget spil og forskellige fremstillinger af verdensmålene.