Film: Brug denne animationavideo i din undervisning og se, hvad du og din klasse kan være med til at gøre. Se også animationsvideoer fra tidligere års Verdenstime.

25 procent af verdens befolkning er under 14 år, og det er især deres fremtid, Verdensmålene handler om. Derfor skal børn og unge på alle breddegrader lære om de 17 Verdensmål. I Danmark går det løs i uge 36, hvor elever på folkeskoler og i ungdomsuddannelser over hele landet skal arbejde med de mange løsninger på klodens udfordringer, som Verdensmålene rummer.

Gratis materialer på verdenstimen.dk

Verdenstimen er en del af den globale kampagne The World’s Largest Lesson. I Danmark bidrager Oxfam IBIS sammen med 20 andre undervisnings- og udviklingsorganisationer med gratis undervisningsmaterialer, workshops, spil og lege m.m. Find årets nye materialer om kloden og Verdensmålene målrettet alle fag og klassetrin for folkeskoler og ungdomsuddannelser på verdenstimen.dk

Oxfam IBIS´ undervisningsmateriale om Verdensmålene finder du her på siden.

Alle skal lære om Verdensmålene

Verdens lande har forpligtet sig på Verdensmålene og de 169 delmål, der ligger bag – inklusiv Danmark. Delmål 4.7 lyder: Inden 2030 skal vi sikre, at alle elever og studerende opnår den viden og de evner, de behøver for at støtte op om en bæredygtig udvikling. Derfor spiller skoler og lærere en vigtig rolle: Det er de yngre generationer, der i fremtiden skal holde politikere og ledere op på, hvad de har lovet. Og det er nutidens børn og unge, der kommer til at udvikle og arbejde med vigtige løsninger på klodens udfordringer. De kan blive den generation, der ændrer verden.

Main picture
Image border