Igen i år har mange elever landet over læst i LæseRaketten. Bogen er sendt ud til 183.986 elever og 8.958 lærere og er modtaget på 68% af alle landets grundskoler. Vi er glade for den store opbakning til materialet og glæder os til at tilbyde alle landets skoler LæseRaketten samt et spændende online univers igen næste år, hvor LæseRaketten flyver til Burkina Faso i Vestafrika.
Mere om næste års materiale og vigtige datoer.

Hjælp til børn i Guatemala
Danske børn er med til at stoppe børnearbejde i Guatemala. Skoleklasser fra hele landet har gjort en kæmpe indsats for at samle ind til børn i Guatemala. Mange flittige elever har samlet 835.000 kroner til uddannelse i Guatemala. Tusind tak!
Print et diplom til din klasse, hvis I har samlet ind.

Tak for en vellykket Aktionsuge
Mere end 800 elever mødte op til Aktionsdagen i København. De havde alle "taget en ven med", som ikke går i skole. På Aktionsdagen bad eleverne daværende Statsminister Helle Thorning-Schmidt om, at alle børn i verden kommer i en god skole. Til at vise dette budskab havde eleverne tegnet ansigter af børn, der ikke kommer i skole. En udvalgt gruppe elever overrakte deres ansigter til Statsministeren. Tak for jeres opbakning, indsendte ansigter og andre bidrag i forbindelse med Aktionsugen.
Se eller gense stemningsvideo og billeder fra Aktionsugen.

Postkort til Guatemala
Hvert år modtager vi på Hele Verden i Skole mange bidrag fra elever landet over. I år har eleverne kunnet sende postkort til Esvin og Teresa fra LæseRaketten. Vi har fået mere end 1.700 postkort, som nu er på vej til Guatemala.
Se et lille udpluk af postkortene.

Vi ønsker jer alle en rigtig god sommer!

Main picture
Image border