Stor tak for jeres deltagelse
Igen i år har mange elever landet over læst i LæseRaketten. Bogen er sendt ud til 172.906 elever og 8.268 lærere og modtaget på 66% af alle landets folke-og friskoler. Vi er glade for den store opbakning til materialet og glæder os til at kunne tilbyde alle landets skoler LæseRaketten samt et spændende online univers igen næste år.
Mere om næste års materiale og vigtige datoer.

Mange piger i Sierra Leone får nu power
Mange klasser har igen i år solgt lodsedler, været kreative og på forskellig vis været med til at give pigerne i Sierra Leone power. Per 6. juni 2014 er der indsamlet 708.455 kr. – hvor er det bare flot. Tusind tak til alle jer, der har bidraget!
Se videohilsen fra IBIS´ Generalsekretær, der takker alle klasser, som har samlet ind.

Tak for en vellykket Aktionsuge
I København deltog 700 elever sammen med statsministeren, hvor smuk sang og balloner, der steg til vejrs, satte fokus på alle børns ret til skolegang. Også i Aalborg og Aarhus blev der afholdt Aktionsdage med fin deltagelse. Tak for jeres opbakning, indsendte sangvers og andre bidrag i forbindelse med Aktionsugen.
Se eller gense stemningsvideo og billeder fra Aktionsugen.

Når elever bidrager
Hvert år modtager vi på Hele Verden i Skole mange bidrag fra elever landet over. Vi får postkort til børnene fra LæseRaketten, tegninger, sange og billeder af udstillinger mv. Det er alt sammen noget, vi er utrolig glade for. I år har vi også fået en opgave fra 11-årige Emma Sofie fra Skanderborg. Hun har skrevet en fortsættelse af en historie i LæseRaketten - Søren Jessens tankevækkende novelle "Sort som natten." Vi har lyst til at dele den meget fine tekst, som giver Søren Jessens historie en fornem afslutning.
Læs historien.

Main picture