Shahed

05.01.2021

Foto: William Vest-Lillesøe

Shahed er 13 år. Hun bor i Amman sammen med sin mor, far og storesøster i en lejlighed i byens fine kvarter. De har også et hus lidt uden for Amman.

Shahed går i 7. klasse på en pigeskole. Hun kan godt lide de fag, der handler om samfundet. Hun vil gerne blive læge og forsker, selvom det ikke er let som pige.

Shahed kan godt lide at se Emma Watsons taler om piger og kvinders rettigheder. Shahed og veninderne snakker tit om fremtiden, og alt det spændende de skal.

To gange om ugen træner Shahed efter skole. Hun plejede at gå til boksning, men nu er hun begyndt at løbe. Hun elsker også at lytte til musik og spille PlayStation.

I filmen kan du se, hvordan Shahed bor og tage med hende i skole. Du kan også høre hendes mor fortælle om Shaheds forfædre, der var beduiner i det centrale Jordan.

Video credit
Film: William Vest-Lillesøe, Line Agerlin Trolle og Kristian Lytken Laursen Music: www.bensound.com