Colombias fattige børn

12.01.2021

Mange børn i Colombia må hver dag arbejde for at skaffe mad til deres familie. Området La Guajira er meget tørst, næsten som en ørken. Mellem de to største byer i området, Riohacha og Uribia løber en vej. Her står børn og voksne langs vejen og tigger om mad og vand. De spænder snore ud, så de få biler, der kører forbi, må standse.

Familien deler alt

Foto: Heidi Brehm

Gregor på 17 år og Anderson på 16 år samler mad og vand til deres familier. De får mest vand og brød.  I Andersons familie er de 15 mennesker, og i Gregors familie er de 30. Det er tradition i familien, at man deler, det man tjener. Derfor skal Gregor og Anderson dele alt, hvad de samler ind, med de mange familiemedlemmer.

Både Gregor og Anderson har gået i skole. Anderson stoppede i 6. klasse og Gregor i 5 klasse.

Ricardos største ønske er en cykel

Foto: Heidi Brehm

Ricardo Anibal er 13 år. Han samler også mad og vand til sin familie. De er 15 mennesker. Når der ikke lige kommer biler forbi, samler Ricardo brænde. Det skal hans mor bruge til et bål, så hun kan lave mad.

Ricardo går og dagdrømmer. Han drømmer om, at han en dag får en cykel.