Film og foto til fri brug

Her finder du inspiration til, hvordan du og dine elever kan arbejde med præsentationer. IBIS stiller en række billeder og filmklip til rådighed, som frit kan afbenyttes.

SkoleTube - direkte adgang til film og billeder

Via værktøjerne i SkoleTube får eleverne mulighed for at arbejde med forskellige præsentationsformer i relation til arbejdet med LæseRaketten og Burkina Faso.

Der er oprettet en ressourcekanal med film og billeder, som eleverne nemt kan hente og anvende i deres produktioner.

I remix-kanalen på SkoleTube kan du finde produktioner, som dine elever kan tage udgangspunkt i og arbejde videre på.

SkoleTube har udviklet en vejledning til, hvordan eleverne kan lave en præsentation med programmet Slidemaker samt en vejledning til, hvordan eleverne kan lave en billedfortælling med programmet Tubestory.

Lav film med mobilen

Du finder her læringsvideoer, der hjælper dig til at komme godt i gang med en videofortælling.