Årets indsamling 2024

Billede
maximilla_turkana_hansbach_oxfam-11_825x520px.jpg
Billede kredit
Maximilla og hendes familie. Foto: Hans Bach.
Hjælp Maximillas skole i Turkana

Maximilla er 9 år og bor langt ude på landet i Kenya. I hendes landsby i Turkana falder der næsten ingen regn. Der har været tørke i mere end fem år. Planter og træer kan ikke gro, og de mangler mad til både mennesker og dyr. Nogle dage spiser Maximilla og hendes søskende kun den frokost, som de får på skolen. Og det er ikke hver dag, at der er mad nok til alle eleverne. Det er svært at lære i timerne, når man er sulten. Skolen mangler også bøger og hæfter.

I kan hjælpe Maximilla og mange andre børn i Turkana ved at samle ind. Vi håber, I vil give en hånd med.

Det er let at samle ind

I år har vi lavet en spritny måde at samle ind på. I opretter jeres klasses indsamling på vores hjemmeside. Så modtager I et indsamlings-kit med MobilePay-nummer og alt, hvad I har brug for. På siden kan I også følge med i, hvordan det går med jeres indsamling, og hvor meget andre samler ind. Så kan I se, hvordan det går med indsamlingen i hele landet.

Følg linket og opret jeres indsamling: indsamling.oxfam.dk/hele-verden-i-skole

Det kan I gøre

I kan være med til at gøre en vigtig forskel for børn i Kenya. Vi har lavet forskellige forslag til jeres indsamling klar til jer:

Sælg opskrifter: Vi har lavet lækre madopskrifter fra Kenya, som er klar til at printe og sælge. Stil jer foran det lokale supermarked, og sælg opskrifterne. Så er det nemt at købe ind til aftensmaden.

I kan også være kreative og finde på andre måder at samle ind på. Sælg for eksempel kager eller lemonade foran jeres skole, eller gøre gode gerninger for at støtte verdens børn. Find ideer i vores inspirations-katalog eller lav en fælles brainstorm i klassen.

Lav jeres helt egen kampagne

I kan også lave jeres egen kampagne og være med fra start til slut - fra idéfasen til afslutning og fejring. Hent vores nye indsamlings-kit og planlæg jeres indsamling helt fra starten. Sæt mål for, hvor meget i gerne vil samle ind, og hvordan I vil gøre det.

Kun fantasien sætter grænser. Rigtig god indsamling!

Det går jeres indsamling til i Turkana
  • Et måltid skolemad til alle elever hver dag
  • Bøger, hæfter og blyanter
  • Efteruddannelse af lærere i klimahandlinger
  • Klimaklubber, hvor elever laver forslag til gode og retfærdige løsninger på klimaforandringerne. Og møder, hvor politikere lytter til elevernes forslag
Bliv indsamlingsmestre med Hele Verden i Skole.

Når I hjælper børn i Kenya, kan I blive mestre i at samle ind. Der er to pokaler på spil. Den ene pokal går til den klasse, der samler mest ind. Den anden går til den klasse, der laver den mest fantasifulde indsamling. Slå jer løs, og find på kreative og sjove ideer, så jeres klasse kan hjælpe børn i Kenya. Alt tæller.

Print et klassediplom

Hent indsamlingsdiplomet, som klassen nemt kan printe og udfylde. Hæng det op i klassen, og fejr, at I har været med til at gøre en forskel.