Og vinderen er...

Så er vinderskolen for årets Motion for Verdens Børn kåret. Det blev eleverne fra Ungdomsklassen på Pilehaveskolen, der på motionsdagen cyklede sig til et besøg af Peter fra Store Nørd, der jo lige nu er højaktuel i forbindelse med Børnenes Ulandskalender. I Assens var de lokale butikker flinke til at donere med et beløb pr. kørt kilometer, og det lykkedes at samle i alt 15.705 kr. ind, hvilket er over 1000 kr. pr. elev. Eleverne var forbi IBIS og overrække en check, og der lyder et stort tillykke og en varm tak for den stærke indsats og det flotte resultat!

Landet over var 19 skoler med på motionsdagen, og danske skolebørn kan være stolte over at sende 126.000 kr. til Sydsudan. Her skal pengene bruges til at sikre, at gadebørn i Sydsudan kan komme i skole og få en fremtid væk fra gaden.

IBIS siger tusind tak til alle elever, der har løbet, forældre, der har bakket op, og sidst men ikke mindst alle de lærere, der har gjort det muligt for eleverne at indsamle de mange penge!

Hvis I overvejer at være med i 2013, kan I helt uforpligtende skrive jer op på denne side. Så tager vi kontakt, når det er ved at være tid til at planlægge motionsdagen.

Main picture
Image border