I år sætter LæseRaketten kurs mod Burkina Faso i Vestafrika.

Burkina Faso betyder "Det hæderlige folks land", og er et land i en rivende politisk udvikling.

Vi glæder os til igen at præsentere det spændende undervisningsmateriale, hvor I blandt andet møder børn, der arbejder i bomuldsmarkerne og børn, der går i skole i ørkenen.

I kan finde masser af spændende materiale om Burkina Faso med film og billeder, en lærervejledning med opgaveforslag til en række af folkeskolens fag samt opgaveforslag til arbejdet med LæseRakettens børn, idéer til temaforløb samt en præsentation til Burkina Faso.

Vigtige datoer:

• Tilmeldingen er lukket (for at høre om mulighederne for at modtage materialet ring 35200260 eller mail: hbc@ibis.dk)
  • Bøger lander på skolerne i ugerne 7 - 10, hvor de leveres med jeres lokale CFU.
  • Online materiale og forslag til temaforløb er klar til brug
  • LæseRaket-uge er i uge 11 fra 14. marts til 18. marts 2016 (ugen op til påske)
  • LæseKaravane-besøg: Grundet de store besparelse på bistandsområdet, kan vi desværre ikke gennemføre LæseKaravanen i år.
  • Aktionsdag afholdes onsdag d. 4. maj på Christiansborg Slotsplads. Vi opfordrer alle elever til at sende en tegning til statsministeren. Læs mere om Aktionsdagen.

Fotos:  Bertil suadicani og Lotte Ærsøe

Main picture