Foto: Pixabay / CC

Lav jeres egen avis

Hvis I har tid til at lave en hel avis og gerne vil have den til at se professionel ud, så prøv kræfter med avisværkstedet ”Newsdesk”. Her kan I som klasse lave jeres helt egen avis i en professionel layoutskabelon og få hjælp af vejledninger og videoer undervejs. Den færdige avis bliver trykt på rigtigt avispapir på Ekstra Bladets trykkeri, og I modtager 500 eksemplarer. Det hele er selvfølgelig GRATIS. I skal blot logge ind med jeres UNI-Login.

Her i Medieværkstedet finder I masser af gode råd til, hvordan I skriver en god artikel. Læs siderne igennem, før I begynder på avisen. Har I ikke tid til at lave en hel avis, er siderne stadig gode som vejledning til små nyhedsartikler.

Jeres avis kan handle om et hvilket som helst emne. I kan vælge at kombinere arbejdet med LæseRaketten med viden om medier og lave en helt særlig avis for eksempel U-LANDS NEWS med artikler om børns skolegang i andre lande. Eller måske vil I lave en hel avis om de 17 verdensmål. I finder masser af information til jeres artikler i temaerne under fanen TIL ELEVEN her på siden eller i vores BIBLIOTEK med temaer om de lande, LæseRaketten har besøgt gennem årene.