<div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border-style: initial; border-color: initial; font: normal normal normal 81.3%/1.538em 'Lucida Grande', 'Lucida Sans Unicode', sans-serif; outline-width: 0px; outline-style: initial; outline-color: initial;"><p style="border-style: initial; border-color: initial;">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing g Nam cursus. Morbi ut mi. Nullam enim leo, egestas id, condimentum at, laoreet mattis, massa. Sed eleifend nonummy diam. Praesent mauris ante, elementum et, bibendum at, posuere sit amet, nibh. Duis tincidunt lectus quis dui viverra vestibulum.</p></div>

Se stemningsvideo og billeder fra aktionsdagen i København.

Se film fra aktionsdagen i København hvor mere end 650 elever danser for statsministeren.

Se video og billeder omkring aktionsdagene - du kan også dele dine egne!

120 lande verden over deltager hvert år i Den Globale Aktionsuge. I Danmark er der arrangementer i Aalborg, Aarhus og København. Aktionsugen har til formål at minde verdens ledere om det løfte, de skrev under på i Dakar Erklæringen i 2000: Uddannelse for Alle inden 2015.

Har I ikke mulighed for at deltage i en aktionsdag, kan I filme og dele jeres dans med os og andre elever rundt omkring i Danmark.

I Aalborg var godt 60 elever samlet fra 0-7, klasse. De dansede, byggede og tegnede.

Til aktionsdagen i København skal vi overraske statsminister Helle Thorning-Schmidt med en dans/flashmob. Vi håber derfor, at mange elever har lyst til at deltage på aktionsdagen d. 23. maj.

Kom og dans med. Se video og få flere informationer.

100 skolelever og deres lærere var alle kommet for at gøre politikerne opmærksomme på, at der er 61 millioner børn, der ikke går i skole. Se billeder fra dagen.